Frågor & svar


Vad är nagelmodet inför hösten?
Det är mycke "smutsiga" färger och naturfärgat. De flesta är även cremelack :) 

Vart kan man köpa nagelpenslar?
Jag köper mina på Panduro och klipper till dom själv. Vill du se vilka penslar jag använder och hur jag klipper till dom kan du klicka här

Jag läste på en en annan blogg att man inte ska pilla med vassa föremål under naglarna för det kunde skada nageln och samla mer skit, räknas det även på dom riktiga naglarna?
Ja, det räknas även på dom. Pillar du med nått vasst så skadar det naglen och i dessa skador samlas bakterier och smuts. Rengör istället med en nagelborste eller en tandborste under naglarna.

Hur får du bort nagellackslukten när du målar naglarna?
Jag målar så mycke naglar att jag knappt känner doften längre därför gör jag inget åt lukten.

Vet du nått billigt och bra märke på nagellack?
H&M :)

Vilket topcoat använder du?
Jag använder H&M - Clear.

Har du tunna eller tjocka naglar?
Jag har tunna naglar.

I vilken affär kan man köpa mattlack?
Jag köpte mitt China Glaze - Matte Magic på Kicks.

Hur får man mattlacket Matte Macig mattare?
Snurra på flaskan innan du använder de och lägg på två lager :)


                                                   


Kan du berätta mer ingående hur du tar hand om dina naglar, steg för steg?
Självklart! Fixar de i ett senare inlägg :)

Svarar du på frågor förrutom i frågestunden?
Jajjamensan! Har du en fråga så ställ den gärna på frågestunden eller på blogresponse för snabbast svar :)

Kan du göra en tutorial på fjärdernaglarn?
Åh! Tack för att du påminde mig. De ska jag fixa snarast :D

Hur många besökare har du per dag?
250+ :)

Jag kan inte få mitt cremelack jämt, tips?
Med cremelack måste man arbeta ganska snabbt och försök bara måla på med tre drag. Lycka till! :)

Kan du visa en nageldesign utan smala penslar?
Det blir en utmaning men ja, inget är omöjligt :)

Kan du göra en cupcakedesing, bärdesign eller en sensommardesign?
Tack för idéerna! Jag skriver upp dom på listan så ska jag försöka få dom gjorda så snart som möjligt.

Vad använder du för nagellacksremover?
Jag använder Depend - Nagellacksremover.
                                  
Hur många lack har du?
Runt 150 st.

Vilket är ditt snyggaste lack i din samling?
De är Make Up Store - Siw helt klart :D

Vilket är ditt favoritlack?
Jag har ingen favorit men just nu gillar jag H&M - U Must Have This.

Vilket nagellacksmärke är din favorit?
OPI.

Hur tar man av lösnaglar?
Dränk naglarn i remover sen kan man lätt plocka bort dom utan att riva av dom.

När jag var i Turkiet i vintras målade jag naglarna på flyget dit och när jag kom hem ville jag ta bort det men de funkade inte. Satt som sten. Min kompis sa att det hade bränt fast och fick inte bort det förrens i förrgår, varför?
Jag har aldrig hört nått liknande. Mycke konstigt faktiskt.

Mina naglar går av i flera lager, vad ska jag göra?
Dina naglar är torra och behöver smörjas in med en nagelolja.

Är det viktigt att sköta nagelbanden?
Självklart! Det är viktigt att sköta nagelbanden om du vill att naglarna ska må bra.

Hur gör du rent dina penslar?
Med remover och en bomullspad.

Vart har du köpt dina rhinestonessnurror?
Tradera och Nelly :)

Vilken nageldesign som du har gjort är din favorit?
Favoriten är nog naglarna jag gjorde nyligen med nyckelpigor på :)

      


Varför bloggar du inte så mycke längre?
Jag jobbar från tidig morgon till sen kväll därför hinner jag inte med bloggandet så mycke som jag vill. Men jag gör min sista vecka på sommarjobbet och kan börja blogga som vanligt igen snart. Jag längtar verkligen! :D

Om du inte har så mycke tid att blogga varför gör du då inte tidsinställda inlägg?
Jag har just nu inte tid så hur ska jag då hinna med tidsinställda inlägg? :)
 
Läser du alla kommentarer du får?
Ja, de gör jag faktiskt! Jag läser alla kommentarer men hinner inte alltid med att svara på alla. Men alla kommentarer betyder verkligen så mycke med alla åsiker och fina ord, tack! :) 

Hur gammal var du när du började måla naglarna?
Jag började måla naglarna redan som sexåring men började inte med nailart förrens snart ett år sedan då jag
var 19 år :)

Kommer du måla dina korta naglar mer?
Det kommer jag. Men det är svårt att fota med vänsterhanden men jag ska försöka.

Varför är du så bäst?
Först vill jag säga tack! Jag anser inte själv att jag är de men de var kul att höra :D

Vilken kamera använder du?
Jag använder en Canon E0S 500D.

Jag tror jag såg dig på T.G.I.F Friday's 5/8, var de du?
Nej, de var inte jag. Men ser du mig nån gång så kom gärna fram och säg hej :D

 

Kommentarer
Postat av: Miljana

Tack så mycket för svaren, men du har inte svarat på en av mina frågor som jag önskar verkligen få svar på. Var köpte du din smala penseln ifrån? <3

2011-08-10 @ 01:29:03
URL: http://miljana.blogg.se/
Postat av: jessica

sv: tack och jag måste säga detsamma om dina där uppe :D jättesöta ju :)

2011-08-10 @ 12:35:23
URL: http://ihaveamuffin.blogg.se/
Postat av: molly

hej kolla in min nystartade nagelblogg/vardag/musik ! :D

2011-08-10 @ 23:32:26
URL: http://mollyyboman.devote.se
Postat av: Anonym

Uppdatera !

2011-08-11 @ 22:30:44
Postat av: Stini<3

Jag älskar din blogg men jag hatar ibland att måla naglarna men ibland att älskar jag det det blir väldigt kladdigt då och då snälla kan du lära mig ett tips snälla svara du är min hjälte ! <33

2011-08-20 @ 14:06:34
URL: http://fbsl.blogg.se/
Postat av: Felli<3

heej ! jag och stina delar blogg ! och idag så måla vi våra naglar om du går in på våran blogg så snart kommer du att se hur dom ser ut <3

2011-08-20 @ 18:50:26
URL: http://fbsl.blogg.se/
Postat av: saggos

finns det något lite billigare matt topplack som du vet funkar?

2011-08-25 @ 15:20:40
URL: http://saggos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0