Lär dig klippa till dina penslar

Jag tänkte visa hur jag klipper till mina penslar jag använder för detaljmålning på naglarna. Det är enklare än vad man tror :)


Jag använder en liten sax med en liten och smal spetts. Penseln är från Panduro för vattenfärger och är nr. 2/0 för 17:-
 
 
Börja med att klippa så smal du vill ha den.              När du har fått så smal du vill ha den är det 
Klipp så långt in som de går.                                       det dags att klippa till spettsen. Klipp ca. 1mm in
                                                                                            på penseln för att få en rak spetts. 
 
                                                         
                                                 Nu är penseln klar och är redo att användas!
 

Kommentarer
Postat av: Alex

Tänkte tipsa om att det finns en pensel för keramikfärg som är otroligt liten och smidig att arbeta med. Finns på panduro för 19:-!

2011-05-22 @ 01:12:58
URL: http://alexvang.blogg.se/
Postat av: Fröken Nål

Tyvärr så gillar inte jag den. Hård och svår att arbeta med så den rekommenderar jag ej :)

2011-05-22 @ 11:25:22
URL: http://frokennal.blogg.se/
Postat av: ilenna

hej!

jag är egentligen nagelbitare, men lyckas sluta i perioder ;) och då måste jag måla naglarna i något roligt mönster så att jag inte biter (lättare att låta bli när dom är fina ;)) och det är ju verkligen supersvårt att göra detaljer med vanlig nagellackspensel. Men hur funkar det med ditt tips, blir inte panduro-penseln stel och hård efter att du använt den en gång? Jag har nämligen testat att använda rengjorda eyelinerpenslar som är tunna, men efter en gångs målande så är den stenhård -.- så hur funkar det för dig? :)

du får jättegärna svara till min mail om du har tid och lust! gott nytt år på dig också!

2011-12-31 @ 00:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0