Frågor & Svar

Varför uppdaterar du så dåligt?
Jag har haft otroligt mycke att göra den senaste tiden med pluggandet på Modeakademin. All min kreativitet har gått åt till kollektioner vi ska göra. Jag har varken haft tid eller kreativitet över till att måla naglar och blogga. Vilket jag tycker är otroligt synd för jag älskar det. Jag pluggar 8 timmar varje dag och all min fritid har gått åt till att sy och designa. Ett otroligt arbete med andra ord. Men jag har nu lyckats få ledig tid på onsdag eftermiddag. Jag tror och hoppas den tiden kommer gå till bloggen och tidsinställda inlägg. Jag hoppas ni förstår för jag tänker på bloggen dagligen och har inte glömt bort den.

Vad pluggar du?
Jag pluggar på Modeakademin i Mora. Där får vi lära oss allt för att bli designer och skräddare från grunden med modeillustrationer, plaggskisser, inspirationsböcker, mönsterkonstrution, 1:4 skala, trycka tyger, sömnadstekniker och allt för att utvecklas i sitt skapande av kläder. De vi håller på med just nu är en minikolletion med olika teman som vi fick lotta om. Jag fick rocktema vilket passar mig perfekt. Så de som ska sys är fyra plagg inriktat på rock och vi har fram till jul på oss att göra klart de fyra plaggen med plaggskisser, inspirationsböcker, modeillustrationer och tyger som ska bli tryckta. De jag tycker är synd är att vi har så lite tid men så mycke att göra och att all fritid går åt till skolan. Men förrutom de är det en toppenutbildning!

Hur gammal är du?
Jag är 20 år :)

Vart handlar du mest kläder?
De blir mest på Gina Tricot.

Vart bor du?
Just nu bor jag i Mora.


                   


När man gör fjäder naglar behöver man någon speciell typ av fjädrar?

Nej de behöver man inte. Jag har testat olika fjädrar och de har funkat.

Vet du hur man tar bort nagellack från provkartor?
Tyvärr inte. Jag har inga själv, än, så jag kan inte svara på den frågan.

Finns konad att köpa i Stockholm?
Vad jag vet finns det bara att köpa online men tyvärr har jag ingen koll på om de finns i Stockholm men de går ju att söka på google eller liknande så får du svar :)

Vad kan man göra för att stenar inte ska ramla av?
Jag brukar doppa stenen i topplack och sedan lacka över hela nageln med topplacket sen sitter det som berget. Men tycker du att de trillar av ändå kan du limma fast stenen med nagellim.

Hur gör du för att dina naglar inte ska brytas och för att behålla de så långa?
Jag använder handkräm, nagelolja, vitaminer och stärkande lack dagligen för att mina naglar ska hålla sig starka. Vill du veta vilka produkter jag använder kan du klicka här :)

Blir inte dina naglar slitna och gula för att du målar dom så mycke?
Eftersom jag har baslack så blir inte mina naglar gula eller slitna så, nej.

Har du provat Essie?
De har jag gjort och de är ett riktigt bra nagellacksmärke.

Hur kommer du på olika nageldesigner?
Jag tror det är tack vare min kreativitet och envishet. Vill jag göra nått jag har blivit inspirerad av så gör jag det :)

Gör du gele- eller akrylnaglar?
Nej de gör jag inte men jag skulle vilja lära mig. Har ni nått bra tips på startkit så skriv de gärna i kommentarerna :)

Du har ju använt Konad-plattorna och speciallacken, när jag har tryckt mitt motiv på nageln och ska måla över med ett lager top coat så flyter motivet ut. Det dras liksom med i penseldraget, och då har jag använt både Konads egna special-top coat och andra. Har du några tips på top coats som inte gör att det flyter ut, eller några andra tips?
Lacka på ett tjockt lager och använd bara två penseldrag så ska du se att de funkar :)





Hur har du gjort din bloggheader? Den e sjukt fin! <3
Tack! De jag gjorde var att sitta och leka i photoshop och ja, sen blev de sådär :D

Vilken är den bästa skyddslacket du har testat?
O.P.I Top Coat.

Kan man köpa two way pen i affär i sverige? Helst i stockholm, göteborg eller gävle!
Inte vad jag har sett iaf men de går ju att söka på nätet så hittar du kanske de du söker :)

Hur får du till den vita bakrunden?
Vita bakgrunden? Vilken bakgrund? :)

Vart köper du dina nagellack?
Jag köper dom nästan alltid i butik. Jag gillar att se de jag köper. Så jag är stamkund på Åhlens och Kicks :D

Använder du konad?
Nej, jag har konadstämplar men jag använder dom aldrig. Gillar mer att måla fritt på naglarna.

Kan du tipsa om någon bra nagelstärkare?
Sally Hansen - Diamond Strength är helt klart bäst.

Vilken är din favoritfärg?
Min favoritfärg är svart. Svart passar alltid ;)

Kan du göra en water marble steg-för-steg?
De har jag redan gjort. Kom till inlägget genom att klicka här. :)



Kommentarer
Postat av: ida

jätte fin blogg!

har sätt att du andvänder rhinestones på några av dina nagel designs men hur fäster du dem?

jag brukar ha såna men mina låsnar efter en dag och då är hela designen förstörd eftersomm nagelacket under stenen försvinner..

jag brukar fästa mina med vanligt lösnagellim.

2011-11-16 @ 00:33:23
Postat av: Elvira

Har du slutat?

2011-11-22 @ 16:52:19
Postat av: Rima

jätte fin blogg! läser den ofta, och taps för tipset att klippa till en pensel, gjorde det och blev rätt nöjd med penseln :) föresten så har jag en tävling på min och min kompis blogg :) http://rimamathilda.blogg.se/2011/november/tavling-2.html#comment

Postat av: emelie

om du letar efter ett startkit ( den där frågan med gele och akryl )det finns på www.nail4you.se :)

2011-11-25 @ 18:06:13
Postat av: Anonym

Du svarade inte på alla frågor ;(

2011-11-25 @ 20:36:04
Postat av: Celle

om du inte använder din konad, har du lust att sälja den? ^^

2011-11-26 @ 12:02:50
URL: http://nagelcelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0