Frågor & svar - Fröken Nål


Vad har du för utbildning?
Jag har gått Hantverksprogrammet med inriktning på Mode & Textil. Gått kurser som fackteckning, mönsterkonstruktion, sömnad och design, matrialkunskap, slöjdkurs och formgivning. 

Vad jobba du som?
Jag jobbar som slöjdlärare på högstadiet sen tar jag upp beställningar och syr upp kläder. Just nu börjar bal och studenten närma sig för många så lite balklänningar kommer de att sys framöver. Sen har jag ett annat jobb där jag åker på festival och har hand om pysselworkshops. Ser fram emot nästa festival! :D 

Varför blev du lärare?
Jag har alltid drömt om att bli slöjdlärare så när jag väl fick chansen så tog jag den :) 

Är det inte svårt att arbeta som slöjdlärare när du har så långa naglar?
I början tyckte jag de men man vänjer sig. Nu kan jag arbeta lika snabbt som förrut.

Vilket mönster använde du till din klänning du sydde och vart finns de att köpa?
Jag gjorde mönstret själv så det är inget som finns att köpa ;)

Kan du visa en helkroppsbild?
Visst! Här kommer den ^^

            

Varför började du blogga?
Jag hade länge tänk att starta en blogg men jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva om och om nån skulle vilja läsa de. Men tillslut tog jag mig i kragen och startade denna blogg och jag är glad att jag gjorde det. Tycker det är så kul att blogga och jag hoppas jag kan inspirera :)

Vart får du insperation ifrån?
Från allt och från vart som helst :D

Hur blev du så kreativ?
Jag antar jag föddes med det. När jag var liten hade jag alltid nått pyssel pågång och varje dag efter skolan sprang jag till farmor där vi hade pysselverkstad. Så än idag har jag alltid nått pyssel pågång ^^

Vilket är ditt bästa minne från förra sommaren?
Det var när jag var på besök i Karlstad och firade en tjej som fyllde år. Hade så otroligt kul och knöt många kontakter där. Gillar verkligen att träffa nya människor :)


  

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ville bara säga att din blogg är så otroligt inspirerande och du gör ett sånt bra jobb med den! :) + att du är en jätte söt tjej och diggar din hårfärg, har nämligen samma! ;D

2011-05-07 @ 08:23:16
URL: http://mammatillex.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Såå fin du är! du passar i rött hår :)

2011-05-07 @ 10:01:53
URL: http://jeennifeera.blogg.se/
Postat av: Lina

vad söt du är, man vill bara ge dig en kram.. :]

2011-05-07 @ 10:29:37
URL: http://liinicious.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka andra bloggar läser du? :)

2011-05-07 @ 12:10:58
Postat av: Anonym

hur använder du nagellacksborttagningen?

2011-05-07 @ 12:58:02
Postat av: Alma

Hur gör man eget mönster? :D

2011-05-07 @ 14:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0