Update

Just nu händer det lite nya saker i mitt liv. Som ni vet är jag sömmerska och syr upp kläder vilket är mitt största intresse och de jag gör på fritiden nu när jag inte jobbar som slöjdlärare. Men nu har har ett nytt jobb där jag jobbar på ett gammaldags tvätteri. Där får jag lära mig mer om textilier. Hur man tar hand om lin, skinn och övriga material på rätt sätt. Det är ett jobb där jag går 06:30 - 16:00 och på kvällarna har jag hand om sykurser
17:00 - 19:00. Så till er som undrar varför jag lägger upp inlägg så sent på kvällarna/nätterna, jag tror ni fick svar på den frågan nu ;)

                                      



Men de är inte allt som är nytt! Den 24 augusti flyttar jag till Borlänge. Jag flyttar dit för att börja plugga. Jag ska gå en textilkurs på ett år som heter Mode, design & vävning. De ska bli så kul och spännande att få flytta till en stor stad där jag inte känner nån, att få lära känna nya människor och självklart få ny kunskap och utveckla sin kreativitet!  
    
            
                                                                Syns det att jag är taggad? ;)


Mode, design & vävning är en utbildning där man får använda sin kreativitet till fullo. I vävningen ska vi inte göra trasmatta på trasmatta. Nej nej! I den delen kanske man väver i plast, tidningspapper, mossa eller rep. I mode- och designdelen lär vi oss mer om mönsterkonstruktion, sömmnad och självklart skapa nya kreativa kreationer :D 
 


Kommentarer
Postat av: Everlasting

Med en sådan beskrivning är det klart du är taggad. Lycka till!

2011-06-27 @ 12:12:24
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Alicia :)

haha, vart ligger borlänge? e lite efterbliven xD

2011-06-27 @ 15:11:03
URL: http://aliciaahs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka andra bloggar läser du? :)

2011-06-27 @ 17:48:31
Postat av: Beatrice

VEM TOG BILDEN!!!!!!?????? JAG!!!!! <3

Postat av: Alicia :)

Sv: haha okej ;)



kan inte du börja med ngt som heter typ veckans blogg? ;) så man kan bli länkad här till sin blogg, typ 1-3 vinnare i veckan?:)

2011-06-27 @ 22:35:50
URL: http://aliciaahs.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är ganska tråkigt att läsa din blogg eftersom du nt uppdaterar mkt alls :( Det tycker jag är synd för du gör fina naglar. När du loggar in kan du väl göra tidsinställda inlägg. Så att det blir fler?

2011-06-28 @ 21:04:37
Postat av: Jasmine

Det låter som en spännande utbildning! Hoppas att du trivs där och att du känner dig hemma i den nya staden.

Du har så vackra ögon! <3

Kram

2011-07-19 @ 20:05:08
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0