Frågor & svar - Naglar

 
Hur länge räcker din nagelbandsolja?
Jag har haft den länge. Säkert 4 månader och har fortfarande mycke kvar i tuben. Som tur är räcker så lite så länge. 

Smörjer du in naglarna med nagelbandsolja när naglarna är lackade eller ej?
Mina naglar är alltid lackade så jag smörjer in dom när de är lackade.

Vart köper du dina produkter från Sally Hansen?
Jag har köpt dom på Åhlens.

Vart förvarar du dina nagellack?
Jag älskar mina nagellack så jag har dom på bästa stället där jag kan se dom varje dag, i min bokhylla! :D

Vilket är ditt favoritlack?
Just nu är det Make Up Store - Siw.
                                             

Vart köper du oftast dina nagellack?
Jag köper dom oftast på H&M och Åhlens.

Hur länge har du hållt på med nagleldesign och varför började du?
Mode och skönhet har alltid intresserat mig. Så en kväll på hösten 2010 såg jag en tutorial på youtube och efter de var jag fast!

Kan du göra fler tutorials?
Ja, det är ingen omöjlighet :) 

Kan du göra Hello Kitty-naglar?
Självklart! Ska skissa lite på det först så håll utkik ;)

Har du testat Seche Vite?
Det har jag inte, tyvärr. Men skulle vilja.

Använder du någonsin lösnaglar?
Det händer sällan. Eftersom jag jobbar med mina händer så slits naglarna ner på pekfingret och tummen på högerhanden. Dom är lite kortare än dom andra naglarna. Så om jag ska ut en kväll kan de hända att jag slänger på lösnaglar BARA på dom två fingrarna för att få samma längd.

Kan du ge dina bästa tips för att stärka naglarna?
Nagelolja, baslack och vitaminer. B-vitamin stärker naglar, hud och hår :)

Kan du visa din första nageldesign?
Jag har inte kort på den första designen jag gjorde men på den andra så här kommer en bild på den:

                                             
Jadu... De har hänt lite sen dess ;) Vet inte hur länge jag satt och bara målade den här nageln men säkert två timmar och gjorde om och gjorde och om och om igen xD Men som ni kan se var inte jag heller bra i början men jag gav inte upp! Så ju mer man tränar desto bättre blir man! :)

Jag kan inte måla på mina naglar för dom är förkorta. Vad ska jag göra?
Jag ska visa att det visst går att måla för er med korta naglar! Allt går bara om man vill :D

Kan du lära ut mer tips och trix?
Självklart! Vad vill du se? Ge gärna förslag :D

  

Kommentarer
Postat av: Rebecka Guttman

Du målar så fina naglar:)Skulle gärna villja måla lika bra som du!Älskar din blogg♥

Kram♥

2011-05-05 @ 18:21:19
URL: http://dressyrflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0