Frågor & svar

Kan du göra en tutorial på dina fjädernaglar?
Jajjamensan, dom är pågång! Jag har beställt lite fler fjädrar och så fort dom kommer så blir det en tutorial på fjädernaglarna ;)

Använde du en mall till Ed Hardy-naglarna?
Nej. Allt jag målar är på fri hand :)

Kan man använda nagelbandsolja på målade naglar?
De kan man göra eftersom det är nagelbanden du smörjer in och inte naglarna.

Skulle du kunna göra en tutorial på Michael Jackson naglar?
Eftersom hans musik är nått som inte faller mig i smaken så får jag nog kolla runt efter lite insperation innan den designen kommer upp :)  

Kan du visa hur man gör en fransk manikyr på enklaste sättet och hur man skulle kunna dekorera en manikyr?
Självklart! De skulle jag kunna visa ganska snart :) 

Hur lyckades du med water marbling?
Nyckeln till att lyckas med water marbling är att använda ljummet vatten och "rinniga" nagellack. Jag rekommenderar lacken från MNY Mabelline som finns att köpa på bl.a Åhlens och Lindex.

Kan du visa hur man gör mönster i water marbling?
Mönster är svåra att göra och oftast blir den ena nageln inte den andra lik. Men nästa gång jag ska göra sånna naglar ska jag försöka visa hur man gör.  

Kan du visa fler tutorials?
Det tar otroligt lång tid att göra en tutorial men viljan finns men inte tiden. Men eftersom mina elever på skolan snart har sommarlov så kommer de finnas mer tid för fler tutorials :D

Skulle du kunna göra tutorials i form av ett filmklipp?
Oj! Måste lära mig den tekniken först ;)

Hur kommer du på alla idéer?
Denna fråga får jag dagligen men har inget direkt svar. Jag är väldigt kreativ och har fantasi så för det mesta vet jag inte vad jag ska göra för naglar utan sätter igång och målar så de kan bli vad som helst i slutändan. Men jag kan sitta och pussla ihop färgkombinationer som sedan ger mig inspiration. De är ett bra tips! :)  

Hur lång är du?
Jag är 168cm lång :)

Kommentarer
Postat av: Copyes

Tack för svaret :3. Det var någon som hade gjort grodor på sina naglar, otroligt fin design.



nagelcelle.blogg.se heter hennes blogg. Hon är superduktig c:

2011-05-31 @ 06:40:26
URL: http://redigeraren.blogg.se/
Postat av: Sofie

Min skolavslutnings-,konfirmationsklänning ser ut så här: http://veromoda.bestsellershop.com/DK/cat/josephine-flower-s-l-new-knee-dress-mix/410601

Skulle du kunna göra en nageldesign som passar på den :)

2011-05-31 @ 16:22:58
Postat av: Ellinor

Vi kommer nog ses på Rock for mock :D Hoppas, ska fan leta reda på dig xD

2011-05-31 @ 17:19:23
URL: http://ellinorlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0