Recension av Konad

Jag har under två veckors tid testat den berömda stämpling tekniken från Konad. Ett enkelt sätt att dekorera
dina naglar på. 
                                                 Konad Nail Art - French Set
Vad är det?
Det är en stämplingteknik där du kan få söta tryck på dina naglar. Man använder en olika plattor med motiv och trycker på nagellack med en stämpel på nageln. Perfekt för alla åldrar, nybörjare som proffs!


Teknik:
Lägg ett lager lack på utvald design, skrapa bort resterna med skrapan och tryck stämpeln mot plattan. Motivet fastnar på stämpelkudden som du sedan trycker på nageln. På ett enkelt och sätt har du skapat en dekoration till din nagel. 

          Konad Nail Art - Konad Imageplate M57
                       På bilden ovan har jag använt mig av platta M57 för att skapa leopardmönstret.


Min kommentar:
Det är verkligen hur kul och hur lätt som helst! Vissa mönster krävs lite mer övning för att få till men i övrigt är det lätt som en plätt. Vissa mönster är till för att täcka en hel nagel och tyvärr kan jag inte använda dom p.g.a att jag har för långa naglar. Så långa naglar + heltäckande mönster går ej. 

Konad's speciallack har många olika färger att välja mellan som är ett stort plus. Trycken blir bara i en färg vilket jag kan tycka blir lite för enformigt för min smak. Detta kommer jag bara att använda på tånaglarna och när jag har bråttom iaf på mig själv. Det är bara för att jag gillar att vara lite mer kreativ och göra min egen design.

När man väl har fått in tekniken så gå det otroligt fort att göra. Att göra båda händerna tar ungefär 10-15minuter så det är perfekt om man har bråttom eller har dålig fantasi den dagen.

Den är perfekt för alla åldrar. Jag använder det, min mamma använder det och även kompisars småsyskon klarar av att använda detta. Så kort och gott så är detta en kanonprodult jag rekommenderar till alla nagelälskare där ute!


Köpställen:
Finns att köpa på bl.a. Nelly.

Betyg: 4/5
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte lägga upp ett inlägg med bilder på folks egna nageldesigner? de skulle vara kul och se vad odm gjort, för du har ju sagt att du har fått in på din mail :)

2011-06-13 @ 20:30:40
Postat av: Ann

Givetvis kan man använda fler färger i trycket, tex om man har ett blommönster. Dessa mallar finns även på nagelhop.se som har lite större utbud:)

2011-06-13 @ 22:34:59
Postat av: Maja

Jag har också använt mig av konad och för mig har det funkat perfekt dock måste man vara noga men rengöringen av allt och man kan inte använda vanligt aceton utan man måste kolla så det inte finns någon olja i den för då fastnar inte trycket på stämpeln :P Jag köpte mina grejer från http://konad.co.uk/webshop/nailstamping snabb leverans och bra produkter !!

2011-06-14 @ 10:12:21
URL: http://kallasmajis.blogg.se/
Postat av: Kattis

Det går faktiskt att använda flera färger som i kommentaren åvan

2011-06-14 @ 16:48:00
Postat av: Jasmine

Smart! Passar ju prefekt för dem som inte har stadig hand. :)

Kram

2011-06-14 @ 22:36:37
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: simone

Verkligen smart! Och så billigt, ett par tior för ett set är ju ingenting :)

2011-06-15 @ 13:44:47
URL: http://simoneh.se
Postat av: C

Självklart kan du göra trycken med fler färger. Ta tex en blomma. Klicka rosa lack på blomman och grönt på stjälken och sen dra med skrapan.



De som är till för en hel nagel går även att använda tex på tippen på en lång nagel.



Gör flera olika tryck i fler färger på en nagel. Tex plattan du har använt M57, det rutiga mönster i en färg och sedan blommar över i en annan färg.



När man har fått upp trycket på stämpeln så kan man försiktigt peta bort delar på trycket som man kanske inte vill ha med.



Möjligheterna med Konad är oändliga! :)

2011-06-15 @ 15:27:11
URL: http://cattisochnaglarna.blogg.se/
Postat av: Elvira

Använder du Konads egna stämpellack?

2011-06-19 @ 22:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0