Frågor & svar


Använder du lösnaglar eller är det dina riktiga?
Det är mina riktiga naglar.

Hur länge har du hållt på med nageldesign?
Sedan hösten 2010.

Vart har du lärt dig måla naglar?
Jag är självlärd :)

Vart får du din insperation ifrån?
Från allt! De kan vara att jag ser en snygg sko, en blomma eller vatten så får jag en idé och börjar genast måla. Har jag en idé måste jag göra den på en gång. Kan bli lite jobbigt om jag kommer på nått mitt i natten. Det tar ju lite tid att måla så nätterna kan bli långa ibland. Hihi!

Hur ofta gör du dina naglar?
Jag gör en ny design mellan 4-5ggr i veckan beroende på om jag hittar nått att inspireras av.

Hur många nagellack har du?
Jag har runt 100 st.

              

Hur stärker jag mina naglar?
Det jag tycker är viktigast för att stärka en nagel är att använda ett stärkande lack eller ett såkallat baslack.  

Vad är ett baslack och när använder jag det?
Ett baslack använder du för att skydda din naturliga nagel mot missfärgningar, för att stärka den och för att få bättre hållbarhet. Du använder den innan du ska lägga på ditt nagellack.

Är H&M's nagellack bra?
Jag tycker dom är helt okej. Dom är billiga och lätta att arbeta med.

Hur gör du för att måla med vänsterhanden på högerhandens naglar?
Jag målar helt enkelt med vänsterhanden. Jag är inte lika bra med vänstern men övning ger färdighet! Glöm aldrig det :)

Vart köper du dina penslar?
Jag har köpt mina penslar på Panduro och bokhandlar. Sen har jag klippt till dom så jag får dom så smala och långa som jag vill ha dom.

Hur rengör du dina penslar?
Jag rengör dom med en remover fri från aceton.

Vad ska jag göra för att sluta bita på mina naglar?
Det finns ett medel på Apoteket som heter Stopp-och-väx som gör att dina naglar smakar äckligt. Annars kan du göra dina naglar hos en nagelterapeut så kanske du känner att du inte vill förstöra dina nya fina naglar.


Kommentarer
Postat av: Sofia

jag har en liten fråga. Jag hann inte till frågestunden eftersom att jag hittade din blogg alldeless nyss :P

men Hur gör du för att behålla nagellacket så bra, så att det inte blir "dåligt"?

Kram sofia :)

2011-04-24 @ 04:06:14
Postat av: matilda

Hittade din blogg igår tack vare att du var på blogg.se's framsida & jag älskar den redan! Tycker det är grymt skoj att titta på dina nageldesigner då jag själv är väldigt intresserad och håller på (har tagit ett litet uppehåll) med att dekorera och designa naglar. Så tack för den här bloggen! Ha en fin söndag :)

2011-04-24 @ 08:51:02
URL: http://matildakristinaa.blogg.se/
Postat av: TESS

Fy attan så duktig och kreativ du är =)

2011-04-24 @ 10:40:10
URL: http://tereseaxenbrant.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Du har verkligen en superbra blogg måste jag säga!

/Kram :)

2011-04-24 @ 12:43:58
URL: http://lifeashille.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jag har ett problem med att måla med "andra" penslar, alltså art penslar och sådant, som inte följer med nagellacket. Hur gör du för att göra rent dem när du har nymålade naglar? Känns inte så roligt att hålla på med nagellacksborttagning och vatten och grejer när naglarna är precis nymålade.

2011-04-24 @ 14:05:26
URL: http://blamingnargles.blogg.se/
Postat av: Emma

Fin blogg!

2011-04-24 @ 15:37:34
URL: http://emmaree.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Okej, då fick jag svar på 2 frågor :)

Din blogg faller mig verkligen i intresse! En av mina nya favoriter! :)

2011-04-24 @ 20:13:37
URL: http://ellinorlundquist.blogg.se/
Postat av: Anonym, asså inte för att vara taskig! <3

den sista frågan var min, tack , då vet jag :) <3

2011-04-25 @ 15:09:22
Postat av: Anonym

Hej

Jag måste bara säga det att, jag är otroligt imponerad av dina kreationer på naglarna! Du har kommit väldigt långt på så kort tid verkligen! Jag jobbar själv som nagellärare, och får massor med inspiration av dina bilder. Toppen!!!

2011-05-06 @ 21:10:02
URL: http://www.vasastansnagelcenter.se/bloggi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0